Crazy plant lady collectie

Vandaag een blog over al het groen bij ons in huis. Wie mij een beetje kent, weet dat ik een echte plant-mom ben! In onze woonkamer wonen een x aantal planten en vandaag laat ik ze zien in dit blog, met foto's die zijn gemaakt met mijn nieuwe 50mm lens. Kijk je mee?




1. Strelizia
Mijn geliefde strelizia, wat sta je er soms toch treurig bij. Met het groter blad dat rechtsboven uitsteekt, maakt hij het weer iets beter. Maar over het algemeen is ie treurig, hangt hij naar één kant en staat 'ie er maar kaal bij. Maar ik geef niet op! Met een bamboe stokje en wat touw, blijft hij aardig rechtop staan en groeien er tóch steeds weer nieuwe bladeren. Ik geef hem iedere vrijdag een halve gieter water en vernevel de bladeren tot er druppeltjes op staan. Ook staat hij op een super lichte plek.



2. Baby strelizia
En dan is er natuurlijk
 de baby strelizia die je al kon zien in de How-to-stek-blog. Hij groeit als kool, zoals je ziet is er alweer een groot blad bijgekomen in het midden. Proud plant mom hier!


3. Avocado boom
Ook de avocado boom is al vaker voorbij gekomen, mijn grote trots! Mijn baby wordt al zo groot! Helaas heeft hij 2 dorre blaadjes opgelopen en ik heb geen idee hoe dat gekomen is! Ook deze krijgt een halve gieter water en wordt vochtig gesprayd, dus ik heb echt geen waar het mis gaat. Tips zijn welkom!


4. Scindapsus
Wauw, dit is in de verste verte mijn favoriete hangplant! De prachtige hartvormige bladeren en het volume van de plant. Ja, een toppertje! Hij groeit trouwens als kool. Ik kocht deze begin vorig jaar en toen hingen er maar een paar kleine takjes over het potje heen, moet je hem nu zien! Tip: Hang deze plant op een lichte plek, de bladeren horen lichte vlekjes te hebben, dat is een teken dat 'ie gelukkig is!



5. Dutch flower lady (Chinees lantaarnplantje)
Deze jongens koop je in het tuincentrum met een lengte van circa. 20 cm. Maar vergis je niet! Ze groeien als kool als je ze op een fijne plek hebt staan of hangen. Mijne komt niet echt tot zijn recht in deze foto's, maar is in realiteit wel 1,80 lang! Je kan hem simpelweg afknippen als hij te lang wordt, hierdoor wordt hij alleen maar voller. Deze krijgt een klein beetje water en wordt ook vochtig gesprayd. 


6. Monstera
De mama monstera heb ik een tijdje geleden opgebonden aan een mos stok. Ik moet nog wat extra potgrond in de pot doen want de stok blijft niet erg stevig staan, zoals te zien op de linker foto. Oeps! Deze plant is wel een van mijn favorieten. Zo indrukwekkend, het formaat van die bladeren, wauw! De monstera krijgt iedere vrijdag bijna een hele gieter water en ieder blad wordt flink vochtig gespoten. Deze plant is gewent om in de jungle te groeien, waar het natuurlijk ook vochtig is, dus sprayen kan je monstera echt goed doen!

7. Baby monstera
Zoals je in de stekjes blog kon zien, heb ik ook een baby monstera. Hoe je een monstera kweekt en stekt van een moeder plant, lees in je de blog How to stekjes. Hij staat in de vensterbank, vol in het daglicht. Daar is hij simpelweg het gelukkigst. Veel mensen hebben geen planten in de vensterbank staan i.v.m. direct zonlicht, maar onze vensterbank krijgt pas om 18:00 een beetje zon, zo weinig dat die planten dat prima kunnen hebben! 


8. Pilea / Pannekoekenplant
Eén van de bekende plantjes in interieurland, de pilea! Ik had ooit een mooie grote. Op een dag dacht ik, hij kan misschien wel wat frisse lucht gebruiken, waait het stof er ook mooi af. De zon begon te schijnen en ik bleef over met een verbrand plantje. Geen tip dus! Deze kleine jongen kocht ik begin vorig jaar bij de Jumbo en hij staat nog en groeit goed. 


9. Jane Doe
En last but not least, deze jongen. De meest recente aankoop, omdat ik voor de nieuwe muurkleur en op het kastje, wat groen mistte. Ik ben heel blij met dit plantje. Hij doet het goed op deze plek. Toen ik hem kocht heb ik er bewust op gelet dat hij niet persé op een hele lichte plek hoefde te staan. Nou dat blijkt! De bladeren schieten eruit. Sinds hij hier staat (ongeveer 2 maanden) heeft hij al zeker 5 nieuwe bladeren gekregen. Als iemand weet hoe deze plant heet, let me know!


 Zo, dat zijn al mijn planten die momenteel in de woonkamer staan. Ohja, er staan nog een orchidee en een vetplantje in de achterste vensterbank. Dat zijn cadeautjes dus die moeten bewaard worden, you know the drill :) 

Zijn jullie ook van die crazy plant mom's? 

Tot de volgende! 
XOXO Fem





Reacties

Populaire posts