Tuin makeover

Onze tuin was één groot drama toen we hier kwamen wonen. "De vuilniszakken van de vorige bewoonster stonden 2 meter hoog!" was 1 van de eerste dingen die we kregen te horen. En het was ook te zien, er lag geen gras, onkruid stond meters hoog en er was geen schutting. Een project waarvan je denkt, wanneer en hoe gaan we hieraan beginnen. Ik neem jullie mee in onze tuin makeover!

 

Zoals je ziet was er eigenlijk niks. Ik bespaar jullie de foto's van het onkruid dilemma want geloof mij, daar wordt niemand gelukkig van. Een kleine 2 maanden geleden begonnen we met het onkruid-vrij maken. Dit was een mega klus doordat bovengenoemde vuilniszakken ook ontzettend veel troep hadden achter gelaten, waaronder veel glas. Dit moest allemaal grondig verwijderd worden. Vervolgens hebben we de hele boel bemest, los geharkt en daarna het graszaad gestrooid. Niet veel later lag er een gazonnetje.


 
Een paar weken later begon een van de grootste en duurste klussen die we in dit huis uitgevoerd hebben. Het plaatsen van een nieuwe schutting. My god wat is dát duur. Wij kozen voor losse planken, omdat schuttingdelen al hélemaal niet te betalen zijn! Na een volledige zaterdag keihard knallen stond er een parel van een schutting! En voor mijn gevoel is deze echt iedere cent waard geweest.



Diezelfde zaterdag haalde ik een teakhouten tuinset op via marktplaats en kochten we een nieuwe parasol bij Kwantum (mega fijne budgettip trouwens! klik hier.)

Al snel stoorden we ons mateloos aan de containers, zoals iedere instagrammer. Daar moest een oplossing voor komen. Dus ik ging op zoek naar leuke ideeën. Ik kwam uit bij een plantenbak/kamerscherm op wieltjes! Ideaal, zo kan je hem makkelijk verrijden als de bak bij de weg moet. Zo geschiede, N. had weer een nieuwe dagtaak. Maar ook dit resultaat mag er wezen! Hij moet nog een kleurtje krijgen en er moeten natuurlijk nog planten in, maar hij staat!



En toen kwam het mooie weer afgelopen weekend. Mijn styling-stemming kwam omhoog, adrenaline begon te stijgen en mijn ogen begonnen te glanzen. N. kon het direct aan me merken, een koude rilling schoot door zijn bovenlichaam. This is it. The moment we have all been waiting for... STYLING! YAAAASSS!








Bij Kruidvat kocht ik een tafelklem, die wilde ik al een tijdje en hij was nu mega voordelig. Het lampjessnoer heb ik vorig jaar gekocht bij Hema, maar deze zijn dit jaar ook weer te krijgen. Bij de action kocht ik twee witte tafellopers, de verdere decoratie op tafel scoorde ik bij de kringloop. Aan de parasol hangen twee solar-lampionnen die ook van Hema zijn. De stoelkussens zijn van hartman en kregen we bij de tuinset. De hangplantjes zitten in potjes van kwantum, de plantjes zijn nep en komen van blokker en de macrame hangers knoop ik altijd zelf. Hiervan kan je op Pinterest de DIY vinden.

Bedankt voor het lezen en kijken! Hebben jullie de tuin al zomerproof gemaakt? Wij hebben nog heel veel plannen voor de tuin dus er komen nog vervolg blogs!

XOXO
Fem

Reacties

Populaire posts