Storytime: Mijn tattoo's

Vandaag show ik op mijn blog voor het allereerst mijn tatoeages. Ik heb er drie verzameld de afgelopen jaren. Kijk en lees je mee?



De dag dat ik 18 werd moest het gelijk gebeuren, zonder dat mijn moeder er überhaupt vanaf wist ging ik met een vriendin naar Leeuwarden. Destijds zat hier 'Walk-in tattoo' en daar moest het gaan gebeuren. Ik had op internet al heel vaak dit ontwerp gezien, de vogeltjes. Maar ik wilde mijn eerste tattoo wel een mooie achterliggende gedachte geven. Ik liet 3 vogeltjes zetten. Symbolisch staan die drie voor mijn moeder, mijn broertje en een voor mezelf. Deze jongens hebben me maar liefst €30,- gekost, koopie dus! De iet-wat viezige kale tatoeëerder gaf me, zoals hij het noemde, 'maagdenkorting'. Awkward. Eenmaal terug in Franeker, liet ik de tattoo aan mijn moeder zien en die vond hem ook mooi. Ze moest natuurlijk ook wel, met zo'n betekenis.



Geïnspireerd door Rachel van de Huismuts, liet ik een aantal jaren geleden deze pijl op mijn andere arm zetten. De achterliggende gedachte voor een pijl is dat je in het leven vaak ook eerst achteruit getrokken wordt, voordat je vooruit schiet. Dit vond ik een mooi symbolisch verhaal achter mijn 2e tattoo, maar heel eerlijk gezegd kwam hij op mijn arm staan omdat ik het gewoon leuk vond. Dus spontaan en impulsief als ik ben, zat ik weer bij de tattooshop. Dit keer wel een andere trouwens, na de maagdenkorting was de Walk-in tattoo shop relatief snel opgedoekt. 



En last but not least, wilde ik na de geboorte van Esmé, mijn dochter natuurlijk vereeuwigen op mijn lichaam. Dus eind vorig jaar ging ik samen met N. naar Luckyshot in Drachten en zo werd Esmé Mila op mijn lichaam geplakt. Naja geplakt, ik blijf het een K gevoel vinden. Naalden, het blijft een dingetje voor mij. Maar ik ben blij met Tat.Nr 3. Al moet ik wel zeggen, dit is best een tricky plekje. Ik merk in bepaalde houdingen dat ik haar naam op een 'arm-kwabje' heb staan, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dat wordt dus een ijsje minder en een salade meer. Je moet er wat voor over hebben.

Als extraatje wil ik de mannen onder ons ook nog even voorzien van wat inspiratie, want N. heeft natuurlijk Esmé haar naam ook op zijn lichaam laten zetten en die vind ik ook zoooooo tof geworden.







Bedankt voor het lezen!
Heb jij tattoo's? Of zou je 1 willen? Laat het me weten in de reacties!

XOXO
Fem

Reacties

Populaire posts