How to: Budget walk-in closet

Je ziet ze op instagram en pinterest massaal voorbij komen, inloopkasten. De mooiste, grootste en meest luxe varianten. Maar vooral op pinterest komen er gelukkig ook veel DIY-varianten voorbij. Maar eerlijk is eerlijk, wat voor Amerikanen 'on budget' is, is hier in Nederland bést nog wel aan de prijs. Vandaag laat ik je zien hoe wij onze inloopkast ontworpen en gerealiseerd hebben. Kijk je mee?

Het ontwerp was snel gemaakt. Een aantal 'MULIG'-rekjes van IKEA aan de wand zouden de basis vormen voor de walkin closet. Leuk idee, maar al gauw bleek dat onze muren van solid rock (pun intended. please sing) gemaakt zijn. Maar met wat mankracht en 4 verschillende boren is het gelukt. 4 rekjes voor mij en 3 voor N, zodat we aan zijn kant ook nog een ladekast kwijt kunnen.


"Een tip van flip:
Gebruik dezelfde hangers voor
alle kleding, dit brengt
een hoop rust in de ruimte"


Een aantal maanden later miste ik een make-up tafel. Zo bedacht, zo gedaan. Een meubelpaneel van de bouwmarkt op maat gezaagd en bevestigd net boven verwarming. De bruin lederen stoel scoorde ik een tijd terug bij kwantum met 85%(!!!!) korting. Die ging dus écht wel mee naar huis voor €7,50. Het stoeltje kreeg dus een ere plaatsje aan de gemaakte make-up tafel. Ik ben er zo blij mee, eindelijk kan ik al mijn haarspulletjes en makeup-troepjes kwijt. Ook heb ik naast het bureautje een aantal nagellak plankjes ophangen. Ik ben echt een verslaafde wat nagellak aan gaat, dus deze pareltjes moesten ook een mooi plekje krijgen. Bij de bouwmarkt kocht ik een aantal vierkante latten. Deze zaagde ik in latjes van ca. 40 cm. Vervolgens lijm je er 3 aan elkaar, zodat je een piramide idee krijgt. Goed laten drogen, schilderen en ophangen! Ook weer met diezelfde bison kit van een oudere blog, remember?


Nog een aantal maanden later, kwam het onderwerp schoenen. Bij de bezichtiging had ik het al bedacht. We konden perfect een schoenenkast creëren in die nis in de inloopkast. En inderdaad, dit werkt echt perfect. Van boven tot onder heb ik plankjes opgehangen met mijn favoriete kit, (Zie deze blog) Er is geen schroefje aan te pas gekomen, ideaal. En zeg nou zelf, dat ziet er ook best leuk uit zo toch?

Later kwam de witte IKEA ladekast te staan en we besloten al snel dat we daar nog maar een van moeten aanschaffen. Hoe leuk zo'n open kleding kast ook is, ik weet niet of ik er zo snel nog een keer voor zou kiezen. Door de open kleding worden er bergen stof gecreëerd en de kleding zelf wordt ook erg stoffig. Ook kun je in zo'n kleding kast, nergens je ondergoed en hemdjes kwijt. Vandaar dat wij toch nog kasten moesten aanschaffen, want waar laat je anders al die ongezellige boxershorts? 

Ja, het ziet er leuk uit en geloof mij, het is super cool om te zeggen "Hier rechts zie je de walk in closet", maar praktisch, nee dat kan ik nou niet zeggen.












Bedankt voor het lezen!

XOXO
Fem

Reacties

Populaire posts