Brief aan Esmé: Eerste kwartaal

Lieve Esmé,

Vandaag ben je alweer 3 maanden oud. Je eerste kwartaal. Het waren 12 bewogen weken, je was op het begin een dieseltje, je kwam wat moeilijk op gang. Maar moeilijk, wat is natuurlijk moeilijk? Ik vond het persoonlijk pittig. Pas sinds 2 weken slapen papa en mama weer naast elkaar, omdat jij mama hele nachten wakker hield. Je dag en nacht ritme wou maar niet goed omgedraaid, je vond het veel te gezellig s'nachts! En ik kan het je ook niet kwalijk nemen, die tijd voor ons tweeën, zonder gehuil, huishouden en andere stoor-zenders, gewoon heerlijk samen op de bank knuffelen. Ik kon er ook van genieten.




Maar wat is het een genot, iedere dag met jou te zijn. Ik weet het nog goed, toen je nog in mijn buik zat, zei ik tegen papa "Ik kan niet wachten tot ze er is, dan kan ik de hele dag tegen haar aan kletsen", en dat doe ik. We kletsen de hele dag! Jij probeert uit volle borst mee te babbelen. Helaas klinkt alles nog als slecht Chinees. 

Je rolt jezelf van buik naar rug, je lacht volop (geluidloos nog), je groeit als een tierelier, al je ledematen kan je al veel beter controleren, je sabbelt fanatiek op je handjes, kwijlt en blaast bubbels alsof je een jacuzzi bent (papa noemt je Betty Bubbelbad, ik ben meer fan van Jacque Jacuzzi), de Ergo baby draagzak is nog altijd gróot favoriet, je zit veel liever rechtop bij ons, je wordt nog maar 1 x wakker s'nachts, en zo kan ik nog heel lang doorgaan.

Lieve Esmé, je bent een heerlijk kind, wat zijn we intens gelukkig met jou. Je maak ons leven compleet. De spreuk op je geboorte kaartje, kon niet beter..


"Jouw kleine leven,
Ons grote geluk"


 Liefs, Mem

Reacties

Populaire posts